Protesta anti-China per a piattaforma petrolifera in Vietnam

U Vietnam hà permessu à parechje centinaie di manifestanti di mette in scena una manifestazione anti-Cina fora di l'ambasciata cinese in Hanoi dumenica contr'à u dispiegamentu di Pechino di una piattaforma petrolifera in u contestatu Mari di a Cina Meridionale chì hà suscitatu una tensione tensa è suscitatu teme di cunfrontu.

I dirigenti autoritarii di u paese mantenenu una presa assai stretta nantu à e riunioni pubbliche per paura di pudè attruverà manifestanti anti-guvernamentu.Questa volta, parevanu cede à a rabbia publica chì li hà ancu furnitu l'uppurtunità di registrà a so propria indignazione à Pechino.

Altre manifestazioni anti-Cina, cumpresa una chì attira più di 1,000 persone in Ho Chi Minh City, anu fattu in altre locu in u paese.Per a prima volta, sò stati rappurtati cù entusiasmu da i media statali.
In u passatu, u guvernu hà distruttu cù forza e prutestazioni anti-Cina è arrestatu i so dirigenti, chì parechji sò ancu campagni per più libertà pulitiche è diritti umani.

"Semu infuriati da l'azzioni chinesi", hà dettu Nguyen Xuan Hien, un avucatu chì hà stampatu u so propiu cartellu chì leghje "Get Real".L'imperialismu hè cusì di u 19u seculu ".

"Avemu ghjuntu per chì u populu cinese pò capisce a nostra rabbia", disse.U guvernu vietnamita hà subitu prutestatu u dispiegamentu di a piattaforma petrolifera u 1 di maghju, è hà mandatu una flottiglia chì ùn era micca capace di sfondà un cercolu di più di 50 navi chinesi chì pruteghjanu a facilità.A guardia costiera vietnamita hà publicatu un video di navi chinesi chì sbattevanu è sparanu cannoni d'acqua à e navi vietnamite.

L'ultimu scontru in l'Isule Paracel disputate, chì a Cina hà occupatu da u Vietnam di u Sud, sustinutu da i Stati Uniti in u 1974, hà suscitatu teme chì e tensioni puderanu escalate.U Vietnam dice chì l'isule si trovanu in a so piattaforma cuntinentale è in una zona ecunomica esclusiva di 200 miglia nautiche.Cina riclama a sovranità annantu à l'area è a maiò parte di u Mari di a Cina Meridionale - una pusizione chì hà purtatu Pechino in cunfrontu cù altri pretendenti, cumprese Filippine è Malasia.

A manifestazione dumenica hè stata a più grande da u 2011, quandu una nave cinese hà tagliatu i cavi di sondaghju sismicu chì portanu à una nave di esplorazione di petroliu vietnamita.U Vietnam hà sanzionatu e prutestazioni per uni pochi di settimane, ma poi li hà spartitu dopu chì sò diventati un foru di sentimentu anti-guvernamentu.

In u passatu, i ghjurnalisti chì coprenu e prutestazioni sò stati molestati è qualchì volta battuti è i manifestanti ingaghjati in furgoni.

Era una scena sfarente dumenica in un parcu à traversu a strada da a missione cinese, induve i parlanti sopra i furgoni di a polizia trasmettenu accusazioni chì l'azzioni di a China violavanu a sovranità di u paese, a televisione statale era in manu per registrà l'avvenimentu è l'omi distribuìanu banners chì dicevanu " Avemu tutta a fiducia in u partitu, u guvernu è l'armata populari ".

Mentre chì certi manifestanti eranu chjaramente ligati à u statu, assai altri eranu vietnamiti ordinarii indignati da l'azzioni di a Cina.Certi attivisti anu sceltu di stà luntanu per via di l'implicazione di u statu o di a sanzione implicita di l'avvenimentu, secondu e pubblicazioni in linea di gruppi dissidenti, ma altri si sò presentati.I Stati Uniti anu criticatu l'implementazione di a piattaforma petrolifera di a Cina cum'è pruvucante è inutile.I ministri di l'Affari Esteri di l'Associazione di i 10 membri di l'Associu di e Nazioni di l'Asia di u Sud-Est chì si sò riuniti sabbatu in Myanmar prima di a cima di dumenica anu publicatu una dichjarazione esprimendu preoccupazione è urgendu a moderazione da tutte e parti.

A portavoce di u Ministeru di l'Affari Esteri Cinese, Hua Chunying, hà rispostu dicendu chì u prublema ùn deve micca cuncernà l'ASEAN è chì Pechino s'oppone à "un o dui paesi tentativi di utilizà u prublema di u Mari di u Sudu per dannà l'amicizia è a cooperazione generale trà a Cina è l'ASEAN". L'agenza di stampa statale Xinhua.


Tempu di Postu: Feb-25-2022